星期一, 十一月 19, 2007

什么来的? Whatz that?


雅雅我现在学会的话越来越多,不但能够表达自己,更爱问问题。但凡一切我没见过的东西,或者以前见过但并不知道的东西,我都会不停的问:「什么来的?」(雅雅娘:正确说法应为「那是什么?」)直到大人们给我满意的答案才罢休。

I have been learning to talk, at the moment I could express myself well and like to ask questions. I would like to know whatever things that I never seen before, or things that seen but not known what they are in the past. I keep asking people "Whatz that?" (Mom: Correct way should be "What is that?") until they give me satisfying answers.


因为从前小的时候常常被大人们作弄,现在我都会小心翼翼的求证,就算其中一个人已经回答我的问题,我也会转头问其他人,确保答案是一致的才放心。

As I was cheated several times when I was much younger, now I have learnt to be very careful. Even though I have got answer from one of them, I will still ask others for the same answer, in case they pull my legs again.

嘿,我很小心谨慎吧!
Isn't that I am a careful person!?

5 条评论:

匿名 说...

喔,醬樣子啊.....
下回我們大人會一起"巴結"好再給你答案喔...

雅雅和茶媽媽 说...

呃,好奸诈的大人们。。。

匿名 说...

So besides being such a cute baby little yaya is also curious and intelligent! I had no doubt about it!!^_^

匿名 说...

小孩好奇是好事,最怕小孩什么事都不理。。雅雅好像瘦了一点是骂?

匿名 说...

昨天妈妈说居然梦到雅雅哦。说好想去新加坡看看雅雅。妈妈都很少碰到芊芊我呢。